Natt igen....

Jaha då va det så här igen då, att man sitter o skriver mitt i natten när man borde sova. Idag skulle ja verkligen ta itu med väskan ja ska sy, men som alla vet så blir det sällan som jag vill. Ja fick fara till stora staden för att inhandla något som heter Vildona o är ett tjockare mellanlägg som man stryker fast för att få bättre stadga i väskan. Jag åkte in till stan i tron att dom skulle ha det. Men nej då, dom enda två sybehörsaffärer som tydligen finns i Örebro kunde inte hjälpa mej. Men på det ena stället talade dom om att det finns en tygaffär ute på Marieberg ( man fick gå igenom en blomsteraffär för att ta sej dit) som kanske hade det ja sökte. Och trot eller ej men det fans till ett pris av 224 kr/m. Men jag skulle ju "bara" ha 1/2meter, vilken tur.

Och så va ja o köpte grejer till bilen o sist men inte minst for ja runt o letade en telefon, för det var en man från Telia här idag o han talade om att det var telefonen det var fel på, inte ledningen. Typiskt, då har vi inte kunnat ringa på en vecka o så va det telefonen eller telefonerna. Det var väl därför vi inte kollade upp det bättre, man tror ju inte att det är fel på båda telefonerna samtidigt men så var fallet.

Och hur har det gått med väskan då, jo ja har klippt ut nästan alla bitar så nu kan ja snart börja syyyyyyyy.




Under tiden vi väntar på väskan kan ja lägga ut annat ja tillverkat tidigare.
Lite skryklig men man ser att det är en kjol i alla fall...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0